3 עקרונות פשוטים מנחים את עבודתנו: עקרון הצוות, קבוצת השווים ורשתיות. אנו מאמינים שבכדי להוביל מצוינות בארץ ובעולם על הצוות שלנו להיות חוזקה בולטת של המקום. שיעור קומה אקדמי ומומחיות בתחום הדעת, יחד עם היכולת לסחוף ולראות את התלמידים כשלם היא תכונה ייחודית. בית הספר פועל בהתמדה לפיתוח הצוות תוך גיבוש ותחושת שייכות.עקרון קבוצת השווים מוביל אותנו לחפש בכל פעולה שלנו את הערך שמהווה המרכז עבור התלמידים. זהו מקום בו התלמידים פוגשים את השווים להם, ומקבלים מענה שכלי ורגשי לצורכיהם. בית זה מהווה גם מוקד חברתי. לבסוף, הרשתיות והחיבורים עם ארגונים חיצוניים מאפשרים לנו לקשור את הפעילות לתעשייה ולאקדמיה, ולתרום לקהילה עם ארגוני המגזר השלישי. הרשתיות סוללת את הנתיב אצל התלמידה והתלמיד לפעול מאוחר יותר, באופן עצמאי, בזירות דומות או אחרות.
שלכם,
ד"ר עופר קרן
מנהל בית הספר
הורים יקרים,
לנוחיותכם קישור להצהרת בריאות בטופס מאובטח. אנא הקפידו על למלא את כל הפרטים ומלאו את התאריך בו ילדכם מגיע למרכז.
בברכה,
צוות המרכז
קישור להצהרת בריאות דיגיטלית
עדי פורת וטל שגב תלמידי רון ורדי התארחו בתכנית הבוקר של אברי גלעד בערוץ 13, והסבירו על הפרויקט המרשים, פרי יוזמתם של ייצור ציוד מגן באמצעות מדפסות תלת מימד ברון ורדי. ציוד המגן שיצרו מועבר לבתי החולים. גאים בכם כל כך!
לצפיה
ב-7.6 התקיימה תחרות במסגרת פרויקט "עוסקים עסקים" של ארגון יזמים צעירים ישראל, אשר במסגרתו קבוצות של בני נוער מבתי ספר שונים מקימים חברה, מפתחים מוצר, מייצרים ומשווקים אותו
.קבוצת יזמים צעירים מהמרכז, בהנחייתם של ניר קפלן, דניאל בירנבאום, דניאל ערד ושני ליה קריכלי השתתפו וזכו במקום ה-3 עם המוצר אקופלנט, עציץ החוסך במים, בזמן, המשקה את עצמו לפי עיקרון הנימיות על ידי חתיכת בד ממוחזר
שיטת העבודה במרכז מעודדת עשייה מתוך רצון ללמידה ומעורבות של התלמידים. אנחנו לא דוגלים בשיעורי בית או במבחנים אך כן מאמינים בהצבת יעדים. אנו מעודדים את תלמידינו להאמין ביכולתם, לפתח רוח יזמית ולקחת חלק פעיל בקהילה. אני גאים בתלמידינו על העבודה הקשה וההישגים הנפלאים אליהם הגיעו.
בית הספר למחוננים ע"ש רון ורדי הוא מהגדולים והוותיקים בארץ. לומדים בו מעל 1000 תלמידים מחוננים ומצטיינים שאותרו על ידי משרד החינוך כבעלי הפוטנציאל הלימודי הגבוה ביותר. פעילות הטיפוח ופיתוח לאוכלוסיות המחוננים ומצטיינים פועלת בכיתות ג' עד ט', כל יום לומדת במרכז שכבת גיל אחרת. בשעות הבוקר לומדים התלמידים שאותרו כמחוננים במסגרת שליפה מבית הספר המזין שלהם. אחר הצהריים מגיעים התלמידים שאותרו כמצטיינים לקורסי העשרה ברמה לימודית גבוהה ביותר.בבית הספר תכני לימוד מגוונים תוך דגש על טיפוח כלים ומיומנויות, עבודת צוות ויצירתיות.
בית ספר למחוננים ע"ש רון ורדי הוקם בשנת 1986 לזכרו של רון ורדי, שנפל בלבנון.
רון בנם של ידידיה ודרורה ורדי נולד בראשון ב- 11/5/1964 היה ילד סקרן בעל יכולת למידה עצמאית ועניין רב בתחומים שונים. הוא היה פעיל בתנועת הצופים ופעל כראש גדוד בשבט שורק.כמו כן כבר בגיל 12 היה אחראי על התחזוקה במרכזיה הפדגוגית בבית הספר חביב ובמקביל החל את לימודי המחשב בחוג לנוער שוחר מדע במכון ויצמן.
לזכרו הוקם בבית-הספר "חביב" בראשון לציון "מרכז רון לטיפוח ילדים מחוננים על-שם רון ורדי" המקיף את ילדי ראשון לציון המחוננים בכיתות ג' עד ו'.בית הספר פעל במשך למעלה מ 25 שנה בתוך בית הספר "חביב ובשנת 2013 עבר למשכנו החדש ברחוב אבי האסירים במתחם גן נחום, למבנה חדש ומעורר השראה שעוצב על ידי משרד אדריכלים נופר.
אנו מאמינים בחשיפת תלמידינו לתכנים מגוונים ואיכותיים. הלימודים במרכז מתחלקים לסימסטרים ובמהלך כל סימסטר נחשפים התלמידים לשלושה קורסים שונים. כל קורס שם דגש על פיתוח יכולות שונות אצל התלמיד כגון: עבודת צוות, עמידה בזמנים, יכולת התבטאות וכו'. במהלך הלימודים תלמידינו נהנים מציוד חדיש כגון מחשבים ניידים, טאבלטים, עטים גרפיים, מדפסת תלת מימד, פלוטר,מחרטת לייזר ועוד.
המורים שלנו הם בראש ובראשונה אנשי חינוך הרואים לנגד עיניהם כל תלמיד ותלמיד ושמים להם למטרה להוביל את אותם להצלחה תוך כדי התחשבות בפרט. המורים שלנו כולם אנשי מקצוע מנוסים המגיעים מתחומים שונים בתעשיה כגון:אומנויות, מחשבים, מדעים, רובוטיקה, מוסיקה, תיאטרון ועוד. כולם, בעלי מיומנויות בהדרכת תלמידים מחוננים ומצטיינים וניסיון רב בתחומם.
אנו מאמינים ביצירת שיתופי פעולה עם ארגונים חיצוניים כחלק מהעשייה במרכז. מטרת שיתופי הפעולה היא בין היתר לאפשר לתלמידינו להיחשף לתעשייה כבר במהלך הלימודים. בנוסף חלק משיתופי הפעולה לוקחים חלק פעיל בחיי הקהילה. כל אלו מקדמים את תלמידינו להיות מנהיגים חברתיים ובעלי יכולת והשפעה בתעשיה ובחברה. בין שיתופי הפעולה שלנו: HP indigo, עמותת צעד קדימה, ,תכנית במה ראשונה, ppl's ועוד...
בביה"ס למחוננים ע"ש רון ורדי ישנם אולמות דגמים המכילים למעלה מ- 150 דגמים מדעיים המדגימים תופעות שונות בפיזיקה.
המקום משמש כמרכז למידה חווייתית והעשרה עבור תלמידים, מורים ועבור הקהל הרחב.
עבור התלמידים הפעילות בדגמים המדעיים מאפשרת לשלב שיטות לימוד חדשניות ולמידה חווייתית ומחקרית כחלק מתהליך הלמידה שלהם במדעים.
עבור המורים הביקור במקום מאפשר הרחבה והעשרת דרכי ההוראה שלהם. הביקור יאפשר למורים להגיע לכיתה לאחר מיכן וליישם שיטות הוראה ולמידה חדשניות במקצועות השונים בכלל ובמדעים בפרט.
עבור הקהל הרחב המקום משמש כמוזיאון מדעי ומאפשר חוויה מהנה ומלמדת.
אולמות הדגמים מחולקים ל- 2 קומות, בכל קומה יש 3 אזורים וכל אזור מציג תחום אחר בפיזיקה. בקומה הראשונה, באזור הטורקיז מוצגים דגמים במכניקה, באזור הסגול דגמים באופטיקה ובאזור התכלת דגמים בהידרוסטטיקה. בקומה השנייה, באזור הכתום מוצגים דגמים בחשמל ומגנטיות, באזור האדום דגמים במתמטיקה ובאזור הירוק דגמים באקוסטיקה.
במקום פועלים מדריכים מקצועיים, בעלי רקע מדעי שעברו הכשרה מתאימה.
כנלחץ על הקלידים בעוגב נשמע צלילים שונים. אבל מה קובע את גובה הצליל? ומה זה בכלל עוגב.
עוגב הוא כלי נגינה שמשתמשים בו בעיקר בכנסיות. בעבר העוגב פעל ללא חשמל כלל. אז איך בכל זאת נוצר בו צליל? לכל אחד מהקלידים יש צינור באורך שונה. בכל לחיצה על אחד הקלידים, אויר זורם מהמפוח שמתחת לעוגב ונכנס לצינור. בצינורות הקצרים הצליל שיתקבל יהיה גבוה ובצינורות הארוכים יתקבל צליל נמוך יותר. בעוגב שלנו, לצד הצינור הארוך ביותר יש אפשרות להוסיף צינור, לשנות לו את האורך, להשאיר לו את החלק העליון פתוח ולהוסיף צינור עם מספר נקבים.
קול נוצר על ידי רטט. האויר שמגיע מהמפוח ונכנס לקנה יוצר רטט של אויר וכך נוצר הצליל. תדירות הרטט של מולקולות האויר משתנה לפי אורך הקנה. בקנה קצר התדירות גבוה ולכן הצליל שנוצר גבוה ובקנה ארוך יותר, תדירות הרטט נמוכה יותר ולכן נוצר צליל נמוך יותר.
 
כשנשים את כף היד על הלוח עם הפינים הגדולים (הלוח התחתון) ועל הלוח עם הפינים הקטנים (הלוח העליון) ונלחץ. מה נראה? היכן תתקבל תבנית ברורה יותר של כף היד שלנו?
בלוח עם הפינים הקטנים, שבו צפיפות הפינים גדולה יותר (הלוח העליון) תתקבל תבנית ברורה יותר של כף היד שלנו.
כשצפיפות הפינים גדולה יותר והפינים יותר קטנים, יש יותר פרטים בתבנית שתתקבל. כך גם בתמונה דיגיטלית שעשויה מפיקסלים. ככל שצפיפות הפיקסלים גדולה יותר יתקבלו יותר פרטים בתמונה ותתקבל תמונה ברורה יותר. תמונה דיגיטלית שעשויה ממיליוני פיקסלים תהיה ברורה יותר מתמונה דיגיטלית שעשויה מאלפי או ממאות אלפי פיקסלית.
 
כשאנחנו מסתובבים בקרוסלה ומחזיקים במשקולות מה יקרה אם נרחיק את המשקולות מהגוף שלנו? מה יקרה אם נקרב?
כאשר נרחיק את המשקולות מהגוף מהירות הסיבוב שלנו תקטן וכשנקרב אותן חזרה לגוף היא תגדל. אבל מדוע?
לפי חוק שימור התנע הזוויתי, ככל שנרחיק את המשקולות ממרכז הסיבוב של הקרוסלה תתקיים האטה במהירות הסיבוב אך נסתובב למשך זמן ארוך יותר וככל שנקרב אותן למרכז תתקיים האצה במהירות הסיבוב אך נסתובב למשך זמן קצר יותר. עיקרון דומה מתקיים בגלגל תנופה ובסביבון.
 
מה עושים? יושבים על הכיסא הכחול (ילד אחד בכל פעם) ומושכים בחבל כלפי מטה. בזמן הירידה משחררים את החבל לאט לאט. מה קורה לי? אני יכול להרים את עצמי? את מי עוד אני יכול להרים?
מה קורה? כשמושכים בחבל כלפי מטה הכיסה עולה ואני מרים את עצמי או את מי שנמצא על הכיסא.
מדוע? החבל מחובר לגלגלות. למעשה ישנן 6 גלגלות, 3 תחתונות ו- 3 עליונות והחבל עובר דרך כל הגלגלות. יתרונה של מערכת גלגלות כזו שהיא מאפשרת להשקיע רק שישית מהמאמץ/כוח על מנת להרים מסה כלשהי. למעשה, אם אני שוקל 60 ק"ג, באמצעות מערכת הגלגלות הזו אני אשקיע כוח הרמה של כ- 10 ק"ג בלבד, שהוא שישית ממה שהייתי משקיע לו הייתי מרים ללא הגלגלות (בלי לקחת בחשבון את החיכוך שנוצר בין החבל לגלגלים). אך לשם כך אני משתמש בחבל באורך של פי 6 מחבל שבו הייתי משתמש ללא הגלגלות.
 
מה עושים? נניח את הספוג על דופן התוף כך שחלקו יבלוט מחוץ לתוף. נסובב את התוף מהר. תוך כדי הסיבוב נוכל לשנות את מצב התוף לאופקי על ידי משיכת המתקן מטה והטייתו. מה קורה לספוג? מדוע אינו נופל?
מצב התוף לאופקי. אם נסובב את התוף לאט הספוג ייפול.
מדוע? התוף מסתובב במהירות גבוהה במסלול מעגלי. הספוג "שואף" לעזוב את המסלול המעגלי ולהמשיך ישר קדימה, אך דופן התוף מונעת ממנו להמשיך ישר והוא נצמד לדופן. הכוח שדוחף אותו כלפי חוץ ומשאיר אותו צמוד לדופן נקרא כוח צנטריפטלי. אך נהוג יותר להשתמש במונח כוח צנטריפוגלי.
 
מועדון השגרירים של רון ורדי מציג: כנס בוגריי מרכז 'רון ורדי' 1986-2017!
שלום לכולם,
אנו מעוניינים לקיים מידי שנה כנס של כל בוגריי 'רון ורדי' לדורותיהם.
נשמח לשיתוף פעולה מצידכם במילוי טופס מקוון זה ובהעברתו (רק) לבוגרי 'רון ורדי' אחרים!
תודה,
מועדון השגרירים של 'רון ורדי'
נולדתי בשנת 1974 בירושלים, וגדלתי בה. כיום אני תושב גבעתיים, נשוי לעידית ואב לאיתמר. אני בוגר התוכנית הבין-תחומית לתלמידים מצטיינים על שם עדי-לאוטמן, של אוניברסיטת תל-אביב. עוסק בחינוך ובהוראת מחוננים כבר יותר מעשר שנים. צייר ופילוסוף.
אני מלמד בבית-הספר למחוננים ע"ש רון ורדי מאז 1997. אני רכז של כיתות ד' מחוננים, ומלמד גם בשכבה ג', ו' ובגילוי דעת. בין הקורסים שאני מלמד: מדעים, מתמטיקה, קוסמות ואשליות קוגניטיביות.
השקפת העולם החינוכית שלי על רגל אחת: כילד לא אהבתי ללכת לבית-הספר, יחד עם זאת, מאז שאני זוכר את עצמי אהבתי ללמוד וליצור. אני מאמין שלמידה היא דחף טבעי שנמצא כמעט בכל אורגניזם חי, ושהתפקיד של מורים אינו להשתלט על הדחף הזה ולמשמע אותו, אלא בעיקר לאפשר מימוש חופשי ועצמאי שלו. בחזון שלי בית-ספר הוא בעיקר מקום לקהילה לומדת, ומקום שמשרה חדוות למידה וביטחון.
רכז שכבה ד' ומורה למדעים, לקוסמות ולמחשבה ביקורתית בשכבות ג', ד', ו' וגילוי דעת.
נולד בישראל ב1979. במאי, כותב ומעצב לתיאטרון ולקולנוע, כותב טקסטים אוצרותיים לתערוכות אומנות וליצירות מחול, מורה לכתיבה יוצרת.
החל משנת 2014 חבר הועדה האומנותית, דרמטורג הבית ובמאי בתיאטרון חיפה.
זכה פעמיים במענק כתיבה לתסריט באורך מלא מטעם קרן הקולנוע הישראלי.
תסריט שכתב זכה בחממת התסריטים הבינלאומית ירושלים 2013.
ביו עבודותיו לתיאטרון: "4.48 פסיכוזה" (בימוי. תיאטרון חיפה) "נוף ילדות" (בימוי ועיצוב. סטודיו ניסן נתיב תל אביב), "וויצק" (בימוי ועיצוב. תיאטרון המעבדה בירושלים, זוכה מענק הצטיינות לבמאי צעיר מטעם קרן אמריקה ישראל, נבחר לאחד משבעת האמנים המבטיחים לשנת 2004 מטעם מוסף התרבות של ידיעות אחרונות), "שיחות לילה" (כתיבה, בימוי ועיצוב. תיאטרון תמונע), "התבוננות" (כתיבה ובימוי. פסטיבל עכו לתיאטרון 98, ההצגה זכתה בציון לשבח ובפרס עיצוב התאורה), "פסיעות" ו"אותה הפעם" (בימוי ועיצוב. פסטיבל עכו לתיאטרון 97 ותיאטרון צוותא), "הילד חולם" מאת חנוך לוין (בימוי ועיצוב. מגמת התיאטרון של תיכון עירוני א' לאומנויות ת"א, ההצגה הוזמנה להופיע בתיאטרון תמונע ובאנסמבל תיאטרון הרצלייה).
בשנת 2002 הוזמן על ידי הבמאי האמריקאי רוברט ווילסון ללוות את תהליך החזרות על יצירתו החדשה לתיאטרון הלאומי בפראג, והיה אחד מבין שלושים אמנים הנבחרים להשתתף בתוכנית היוצרים הבינלאומית במרכז Watermill Center ניו יורק.
טקסטים שכתב ליוו את תערוכות הצילום והעבודות המחול "ארכיון" ביריד צבע טרי 5, "yesterday's sun" בגלריה שלוש, "לוחמים בשתיקה"Holland dance festival , "שש שנים מאוחר יותר" פסטיבל ישראל, "keepers of the light" בגלריה דביר, "סינדרום ירושלים" בגלריה סדנאות האמנים.
לימד כתיבה יוצרת במגוון מוסדות, בהם מכון ויצמן למדע, מנוע חיפוש, תוכנית למרחב למצוינות וקידום חברתי, בתי הספר לתלמידים מחוננים של משרד החינוך.
שירים פרי עטו התפרסמו בכתב העת "עיתון 77".
מלמד קורס כתיבה יוצרת בפרוזה, מנחה קבוצת בנים סביב השאלה "מהי המשמעות של להיות בן?"
אני מלמדת תלמידים מחוננים כי הכיוונים שאליהם הם ייקחו כל נושא תמיד מפתיעים ומאתגרים אותי. אני עובדת עם בלשנות ופנטזיה כי אני מתעניינת בבני אדם ואילו שני התחומים שדרכם נוח לי לחפש את האדם. אני אמא לשלוש בנות וסבתא לשני נכדים.
מלמדת בלשנות בשכבה ה' וקורס "בלשן-פטנז", המשלב בין מדע בדיוני ובלשנות, במסגרת "גילוי דעת".
בעלת תואר ראשון במדעי בעלי חיים ותואר שני באפידמיולוגיה גנטית. כמו כן בעלת תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית קלינית. מטפלת בנשים ונערות בקליניקה פרטית ובמכון פסיכותרפיה המיועד לנשים. מנחה קבוצות הכנה לעולם העבודה ושיקום תעסוקתי לנשים חד הוריות מובטלות ולנשים נפגעות אלימות, כמו כן מנחה קבוצות דיאלוג לישראלים ופלסטינים. עוסקת בכתיבה ובהוראת כתיבה. ספרה "מבט חטוף של הנצחי" יצא בשנת 2014 וזכה בשני פרסים מטעם משרד התרבות. עובדת מזה כ 15 שנה עם ילדים מחוננים ומצטיינים בהוראה ופיתוח תכניות לימוד בתחומים מדעיים כמו גם בתחומי מדעי הרוח והחברה.
מורה ומדריכה במרכז רון ורדי מאז שנת 2000. מלמדת מדעים, בעיקר ביולוגיה ונגזרותיה, כמו כן מלמדת כתיבה יוצרת, ומלווה כמעטפת חברתית רגשית את שכבות ג' וגילוי דעת. מתמחה בעבודה עם ילדות ונערות מחוננות, מפיקה מדי שנה את תחרות הכתיבה העירונית "במה ראשונה".
1. כבוגרת כיתת מחוננים, אני מכירה גם את הצד השני של המתרס
2 לפני שהגעתי לתחום החינוך הייתי פרסומאית
3 התזה שלי עסקה, בין השאר, במיקומה של הטלוויזיה בדינמיקה המשפחתית
4 לתקופה קצרה יצרתי תשבצי שחור ופתור עבור מגזינים שונים ברחבי העולם
5 בגיל 30 למדתי לנגן על נבל
מלמדת בגילוי דעת את הקורס "את, אני והיא" ביחד עם ליזה.
במהלך הקורס אנחנו יוצאות עם התלמידים והתלמידות למסע של התבוננות בדימוי נערות באמצעי התקשורת השונים,
בהשפעה שלהם עלינו, בתהליך ההתבגרות האישי של כל אחת מאיתנו ובדיאלוג הנוצר בינינו לבין החברה הסובבת אותנו.
יליד 91', גדלתי במושב ניר צבי וכיום גר בתל אביב. סיימתי תיכון במגמת כימיה ומחשבים ולמדתי במרכז רון בכיתות ג'-ט'. כיום, סטודנט לתואר ראשון בתוכנית מצטיינים פכ"מ – פילוסופיה, כלכלה, מדע המדינה ומשפטים באוניברסיטת תל אביב. אוהב לעסוק בספורט, לשחק משחקי קופסה ולשחק משחקים שאינם בקופסה. מתעניין במתמטיקה, במדעי המחשב וכמובן בפילוסופיה.
מורה מלווה ומלמד פילוסופיה בכיתות ו'. בקורס הפילוסופיה, "מחשבות על מחשבות", אנחנו עוסקים בשאלות מרכזיות שהעסיקו את הפילוסופים החל מיוון העתיקה ועד ימינו. בפירוט, אנחנו דנים בשאלות רפלקטיביות, כגון, מהי האמת, מתי נגיד שאדם הוא חופשי והאם אנחנו יכולים להיות בטוחים במה שאנחנו יודעים על העולם (ספוילר: לא).
מל"ח- מדריך לפיתוח חשיבה. אובססיבי בכל הנוגע לשמירה על כושר מחשבתי וגופני. אוהב לצפות בדרמות קולנועיות וגם לעשות דרמות. מחפה על כך במדיטציה, בישול ואפיה.
מעביר קורס בפיתוח חשיבה דרך משחקי מילים ואותיות, שעשועי דמיון, תשבצים וחידות.
ליצן רפואי, שחקן, מוזיקאי ומורה. כתבתי את הדוקטורט הראשון בעולם בליצנות רפואית וספר על ליצנות רפואית שיצא לאור בהוצאת סיגל ואוניברסיטת שיקגו.
שותף לכתיבה ונגינה באלבומי מוזיקה. מלמד (מלבד בורדי) במכללת תל חי ואוניברסיטת בן גוריון.
קורס הומור ומחקר- על המנגנון המופלא של ההומור
קורס מוזיקה- ביחד עם ד"ר עופר קרן יצירת מוזיקה בהרכב מוזיקלי.
שמי עדי ריטר אני אמנית, מעצבת יודאיקה, כובענית בעברי, בוגרת האקדמיה לאומנות ועיצוב "בצלאל", אבל בעיקר מורה! אני מלמדת כבר 6 שנים אומנות תלמידים מחוננים וכל בוקר זה כמו היום הראשון. אני מאמינה שהאומנות הגדולה ביותר היא החינוך, חינוך לאהבת האדם וחדוות היצירה
ברון ורדי אני מרכזת את תוכנית המצטיינים בתקווה שהמקום יהיה להם כבית בו חלומות הופכים למציאות, מלא בסביבה תומכת וידע חדש ומרתק.
בעלת תואר ראשון בספרות ותואר ראשון ושני בייעוץ חינוכי, מאבחנת דידקטית, מדריכה יועצות חינוכיות בתחומים שונים למעלה מעשור.
מלווה זה שנים ילדים, ילדות, בנות ובני נוער והורים במרחבי חיים שונים.
מטפחת באהבה משפחה,
מטיילת, קוראת, צופה,
מאתגרת עצמי בלמידה חדשה,
ומשתדלת להנות מהדרך 🙂
יועצת חינוכית בשכבות ג' מחוננים, ד'+ה' מצטיינים , שכבה ו' ו"גילוי דעת".
נפגשת עם תלמידים, אנשי צוות והורים.
מלמדת בגילוי דעת קורס באדריכלות בשיתוף עם מעבדות "פאבלאב" לייצור דיגיטלי
מלמדת בגילוי דעת קורס באדריכלות בשיתוף עם מעבדות "פאבלאב" לייצור דיגיטלי
בעבר הייתי יועצת חינוכית בבית ספר יסודי ויועצת של כל מערך הגנים בראשון לציון.
אני עובדת כבר שנים רבות במערך ההדרכה של ש"פי (שירות פסיכולוגי ייעוצי) במחוז בהדרכת יועצות, מדריכות ,מנהלים וצוותי חינוך.
במקצועי אני גם פסיכותרפיסטית ומטפלת משפחתית.
אני אוהבת לצייר, לקרוא, ללמוד דברים חדשים ולהתפתח, לטייל בעולם ולהכיר אנשים ותרבויות שונות.
אני יועצת חינוכית בשכבות ד' מחוננים ו ג' מצטיינים.
אני מאמינה " שילד שטוב לו לומד טוב " ולכן אנחנו נותנים במרכז רון ורדי דגש על היבטים רגשיים וחברתיים בנוסף למענה הלימודי העשיר והמגוון. המערך הייעוצי במרכז מכוון לחוויית למידה מיטבית ומסייע לתלמידים ולצוות ההוראה באופן פרטני, קבוצתי ומערכתי. יחד עם הרכזים אנחנו זמינות גם להורים בכל קושי תהייה או בקשה שעולה.
בעלת B.A בחוג לאמנות התיאטרון באוניברסיטת ת"א, תעודת הוראה למקצוע התיאטרון באוניברסיטת ת"א וכיום לומדת לתואר שני בחינוך. מייסדת תיאטרון בשות"ף ובמאית קבוצות תיאטרון לילדים ונוער.
מורה ובמאית תיאטרון ורכזת שכבת ג' מחוננים, מלמדת כיתות ג' ד' וגילוי דעת.
נולדתי בירושלים. בהמשך ללימודים בבצלאל ובבית הספר לתיאטרון חזותי הבנתי ש"הכול אפשרי והרשות נתונה" ונסעתי לכמה שנים לטייל וללמוד בעולם. בין השאר למדתי גילוף מסורתי ביפן, פיסול באבן ויוגה בהודו , בישול בסרי לנקה, וליבוד בסקוטלנד. כיום בעיקר מציירת צורפת ומלמדת. חסידת DIY שיפוץ ומחזור, אוהבת לפענח להמציא ולשכלל רעיונות חומרים וטכניקות שונות, מקבלת השראה מקולנוע, מוזיקה, ספרים ותלמידים. עובדת מזה כ 11 שנה עם ילדים מחוננים ומצטיינים בהוראה ופיתוח תכניות לימוד בתחומי האמנות. מגדלת עם בן זוגי את נעמי בת השש, שבעה חתולים וגינה.
מורה לאמנות, מלמדת קורס "יוצרים עולם" בשכבה ה' ווקורסי אמנות פלסטית ובובנאות בתכנית "גילוי דעת". מלמדת במרכז מעל 10 שנים שבמהלכן יצא לי ללמד את כל שכבות הגילאים, לרכז ולבנות תוכניות לקורסים ופעילויות שונות.
נאני מלמדת מזה 6 במרכז רון ורדי. התחלתי את דרכי בתחום הרובוטיקה עוד כתלמידה וכיום אני מנחה קבוצות רובוטיקה בתחרויות ארציות ובינלאומיות. בזמני הפנוי אני חובבת מוזיקה, מנגנת על גיטרה ושוחה.
מורה לרובוטיקה שכבות ד',ה' ו-"גילוי דעת"
מאמין שבכל יום ביכולתינו ללמוד משהו חדש שייקח אותנו עוד צעד קדימה. אוהב תוכנה והוראה. משפט אהוב שנתקלתי בו לאחרונה: להיות גיבור על מודרני זה להיות תוכניתן כי יש לך הכח לעשות הכל.
תואר שני במנהל עסקים וראשון במדעי המחשב. איש תוכנה בתעשיית ההיטק וחובב ספורט.
מורה לפיתוח תוכנה, אפליקציות ומשחקי מחשב בשכבה ו'. מפתח שיטת לימוד המאפשרת לכל תלמיד להתקדם בקצב שלו בתוך למידה קבוצתית. מחבר ספרי לימוד אלקטרוניים.
מאמין שבכל יום ביכולתינו ללמוד משהו חדש שייקח אותנו עוד צעד קדימה. אוהב תוכנה והוראה. משפט אהוב שנתקלתי בו לאחרונה: להיות גיבור על מודרני זה להיות תוכניתן כי יש לך הכח לעשות הכל.
תואר שני במנהל עסקים וראשון במדעי המחשב. איש תוכנה בתעשיית ההיטק וחובב ספורט.
מורה לפיתוח תוכנה, אפליקציות ומשחקי מחשב בשכבה ו'. מפתח שיטת לימוד המאפשרת לכל תלמיד להתקדם בקצב שלו בתוך למידה קבוצתית. מחבר ספרי לימוד אלקטרוניים.
בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי במרכז לחינוך טכנולוגי בחולון.
תואר ראשון בחינוך מאוניברסיטת ת"א.
התמחות בהוראת מחוננים באוניברסיטת ת״א.
מעצב מזה 24 שנה.
בעיקר מוצרים לתעשייה, בעיקר להזרקת פלסטיק.
מצייר…
פלאשיסט בעברי…
מוזיקאי חובב, שומר על כושר וחותר בקיאק ימי.
מלמד ילדים מחוננים פיתוח חשיבה יצירתית מזה 14 שנה.
בוגרת תואר ראשון בקולנוע במסלול אנימציה.
מאיירת ואנימטורית, בעלת העסק סטודיו טוליפ לאיור ואנימציה
מורה לפיתוח משחקי מחשב בכיתות ג' ו-ד', ולפיתוח ועיצוב אפליקציות בכיתה ה'.
בקורס פיתוח משחקי מחשב לומדים התלמידים ליצור משחקים באווירה חוויתית ומהנה.
בהמשך, בכיתה ה' לומדים התלמידים כיצד לתכנת ולעצב אפליקציית משחק. חשוב לי שהשיעורים יהיו מהנים
ויתנו חופש ליצירתיות שיש בכל תלמיד יחד עם למידה משמעותית של עולם התכנות
גר בבאר יעקב, נשוי באושר לאתי ואבא של אביב ועידו. עוסק מזה שנים רבות בתחום השיווק הדיגיטלי במספר חברות וסטארטאפים. חי ונושם את עולם היזמות ומנסה לחלוק עם הילדים את הידע, החשיבה וגם את התשוקה לתחום.
אחראי על קורס האקסלריטור, המיועד לתלמידי כיתות ח ו-ט' במסגרתו התלמידים מתנסים פעם בשבוע, בעבודה מעשית ופעילה עם חברות סטארטאפ במתחם העבודה PPL'S בראשון לציון
כיום אני בעל ותק של כ- 20 שנה בתחום החינוך, בעל תואר בחינוך עם התמחות בחינוך דמוקרטי ותעודת הוראה, בוגר קורס גישור 28 שעות של מכון גבים, בוגר קורס מדריכי שחמט (בהצטיינות) מטעם האיגוד הישראלי לשחמט, בוגר קורס להוראה מתקדמת מטעם "מכון הגאון" בשיטת זילבר לפיתוח שיטות הוראה מתקדמות.
הניסיון שלי כולל הוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים במרכזי מחוננים כדוגמת מרכז רון ורדי בראשון לציון, וכעשר שנים מדריך משחקי חשיבה בבתי ספר יסודיים דרך חברת אשכולות חשיבה המתמחה בפיתוח חשיבה באמצעות משחקים, בשיתוף עם תכנית קרב למעורבות בחינוך. כמו כן עבדתי רבות עם תלמידים בסכנת נשירה מבית הספר בחטיבה הצעירה ובתיכון.
כמורה למשחקי חשיבה השתתפתי בטורנירים של משחקי חשיבה והובלתי את תלמידי לזכייה במדליית ארד באליפות הארץ (תחרות הכוללת מאות נבחרות מרחבי הארץ).
תקציר הקורס "קליעה למטרה:
הקורס מפתח מיומנויות של תכנון לטווח קצר וטווח ארוך, מיומנויות של כתיבת תכנית פעולה וחלוקה לשלבים, פתרון בעיות והתמודדות עם קשיים בלתי צפויים (שלא תואמים לתוכנית), מיומנויות ניהול צוות (אסטרטגיה קבוצתית) ועבודה כחלק מצוות, ומיומנויות ניתוח התוצאה והסקת מסקנות, לצורך שיפור התוצאה בניסיון הבא.
עוז מלול, נולד בשנת 1977, בעל תואר ראשון באמנות מבצלאל, ירושלים (2005) ותואר שני MFA מאוניברסיטת קולומביה, ניו יורק (2008). השתתפתי בתערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות רבות במוזיאונים וגלריות בארץ ובעולם כגון – מוזיאון תל אביב לאמנות, מוזיאון בת ים לאמנות, CCA תל אביב, גלריה דביר, גלריה זומר, בית האמנים תל אביב, המרכז הדיגיטלי חולון, גלריה אורצ'רד, ניו יורק, ועוד
אני מלמד את קורסים פיסול קינטי ורובוטיקה בתכנית "גילוי דעת" (ז' – ט')
אני מרכז את כל נושא הדגמים המדעיים ברון ורדי ואת תכנית המחויבות החברתית בדגמים המדעיים
בשנים האחרונות אני בונה ומעביר קורסים מדעיים לתלמידים מחוננים ומצטיינים, בבי"ס רון ורדי ו"בתכנית אמירים" בבי"ס ברחובות. אני מנחה תלמידים בביצוע פרויקטים מדעיים ועוסק גם בהנחיית מורים.
ב- 9 השנים האחרונות אני בונה ומעביר קורסים מדעיים לתלמידים מחוננים ומצטיינים, בבי"ס רון ורדי ו"בתכנית אמירים" בבי"ס ברחובות. אני מנחה תלמידים בביצוע פרויקטים מדעיים ועוסק גם בהנחיית מורים. ב- 5 השנים האחרונות אני מתאמן בטאי צ'י ומאמן בעצמי. יש לי תואר ראשון בביולוגיה ותואר שני בהוראה המדעים מהאוניברסיטה העברית ויש לי גם תעודת הוראה ורישיון הוראה. אני סגן מנהל בי"ס יסודי ברחובות.
אני מלמד קורס מדעי טכנולוגי בתכנית "גילוי דעת" (ז' – ט'), שנקרא "איך בונים את זה?" אני מרכז את כל נושא הדגמים המדעיים ברון ורדי ואת תכנית המחויבות החברתית בדגמים המדעיים
אני אמא לשני בנים, גרה מילדותי במושב רמות מאיר. מלמדת מדעים במרכזי מחוננים שונים. בעלת תואר ראשון במדעי הצמח – במגמות גנטיקה והשבחה, וגידולי שדה וירקות בעלת תואר שני בביולוגיה מולקולרית. בנוסף עסקתי בהדרכת נוער, הדרכת טיולים ובעריכת לשון.
מורה למדעים במרכז רון ורדי בשכבות ג', ה' ו-ו'. בכתות ג' אני מלמדת את הקורס השנתי "חלונות למדע", בכתות ה' אני מלמדת "אבולוציה" ו"גנטיקה" ובכיתות ו' את הקורס "מדע בצלחת".
* הגעתי לתחום החינוך מהתחום הטכני והניהולי. במסגרת שירותי הצבאי וצבא הקבע שלאחריו, עבדתי כחשמלאית על מטוסי קרב.
* בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בהוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים.
* בשידה ליד מיטתי מונחים מחברת ועט לכתיבת רעיונות יצירתיים שעולים קצת לפני השינה.
* שומרת על כושר בחדר הכושר, פריקית של פילאטיס וזומבה
* אוהבת את העיר אולם, מעדיפה את המושב.
מלמדת קורס "לוגיבריין" בשכבות ג', ד' ו-ו'. מלווה כיתה בשכבה ד'.
מלמדת כיתות ג- רובוטיקה וכיתות ה- קורס פיזיקה.
תקציר כיתה ה- ליהנות מפיזיקה:
הקורס יפתח בפנינו בצורה מהנה וחווייתית אשנב לעולם הפיזיקה. במהלכו נענה על שאלות כמו: כיצד אנחנו לא נופלים ברכבת הרים בסיבוב של 360 מעלות? כיצד הרימו את האבנים הגדולות של הפירמידות? כיצד צוללת צפה וצוללת במעמקי הים? ועוד הרבה שאלות שיחשפו עקרונות וחוקים יסודיים בעולם הפיזיקה.
תקציר כיתה ג- רובוטיקה:
מהו רובוט? את עולמנו משרתים רובוטים כמעט בכל נישה: בתעשייה, ברפואה ועוד. בקורס יחשפו התלמידים לצורך ברובוטים, יקבלו כלים בסיסים לבניית רובוטים, מבוא לידע הנדרש לבניית רובוט, ויתנסו בבניית רובוטים בסיסיים.
מלמדת כיתות ג- רובוטיקה וכיתות ה- קורס פיזיקה.
תקציר כיתה ה- ליהנות מפיזיקה:
הקורס יפתח בפנינו בצורה מהנה וחווייתית אשנב לעולם הפיזיקה. במהלכו נענה על שאלות כמו: כיצד אנחנו לא נופלים ברכבת הרים בסיבוב של 360 מעלות? כיצד הרימו את האבנים הגדולות של הפירמידות? כיצד צוללת צפה וצוללת במעמקי הים? ועוד הרבה שאלות שיחשפו עקרונות וחוקים יסודיים בעולם הפיזיקה.
תקציר כיתה ג- רובוטיקה:
מהו רובוט? את עולמנו משרתים רובוטים כמעט בכל נישה: בתעשייה, ברפואה ועוד. בקורס יחשפו התלמידים לצורך ברובוטים, יקבלו כלים בסיסים לבניית רובוטים, מבוא לידע הנדרש לבניית רובוט, ויתנסו בבניית רובוטים בסיסיים..
בעל תואר שני בגיאולוגיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, מדריך ומורה למדעי החלל ומדעי כדור הארץ במשך כ-10 שנים. גר בירושלים, מלמד במרכזים ובתי ספר שונים באזור המרכז.
מורה למדעים, מלמד קורס "הכדור הכחול" במסגרת תכנית "גילוי דעת", מלמד לגרוס מינרלים בשיניים, לנסח תיאוריות על יצירת מערכות שמש, לקרוא סלעים, ובעזרת כל אלו ועוד- לנסות להבין קצת יותר על מה שקורה מסביבנו בכדור הארץ.
ירושלמי יליד 1983, מגיל צעיר חובב מדעים ומנגן בפסנתר. למד מתמטיקה ומוזיקולוגיה באונ' העברית. מלמד מזה 3 שנים במרכזי מחוננים ומצטיינים במרכז הארץ.
מלמד בשלוחת רון לוד קורס בחידות ומשחקים מתמטיים לג', קורס במתמטיקה ומוזיקה לה'-ו', קורס ברובוטיקה לד'.
מלמד במרכז רון ורדי בראשון לציון קורס ברובוטיקה וחלל.
אוהב את החיים וממצה אותם. חובב בעלי חיים וסביבה.
החל מגיל צעיר מאוד התחלתי לעסוק בהדרכה במסגרת החינוך הבלתי פורמלי.
נכנסתי ל"היכל הידע האוניברסיטאי" ויצאתי משם אחרי למעלה מעשור עם תעודת ד"ר ובנוסף תואר שני במנע"ס. בו בזמן, עבדתי בהוראה בקורסים אקדמאיים, חקרתי וכתבתי מספר רב של פרסומים.
לאחר תקופות עבודה, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, החלטתי מתוך רצון, להפוך למורה מוסמך ולימדתי בתיכון והגשתי לבגרות.
אוהב את הקשר הבלתי אמצעי עם התלמידים, נהנה וחש סיפוק רב לראות אותם מתפתחים ומפתחים לעצמם חשיבה מדעית, ביקורתית ומעצבים את אישיותם.
אני מרכז את תוכנית המצטיינים בבית הספר לשכבות ד'-ה'.
אני מלמד את קורסי המדעים, הביוטכנולוגים צעירים וקסם הכימיה בשכבות ג', ד', ה'.
בתוכנית גילוי דעת אני מלמד את קורס הביו-רפואה וקורס העוסק בדפוס על כל היבטיו השונים, תוך שימת דגש לדפוס דיגיטלי מתקדם ויישומי.
בקורסים שאני מלמד אנחנו לומדים עקרונות ביולוגיים-פיזיקליים תוך כדי הקשר לשימוש יומיומי וגם עושים פיצוצים, יוצרים עשן ללא אש ולומדים על סוד "הבקבוק הכחול" ומבצעים ניסויים במעבדה.
מעצב תעשייתי
מלמד בתוכנית של גילוי דעת.
אני מלמד עיצוב ומייקריות דרך חווית הFab lab במעבדה של רון ורדי .
מקנה את ערכי הקיימות, היצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.
גמלאית, הנדסאית מכשור ובקרה. עסקתי בתכנון וייצור מערכות פיקוד ובקרה.
מתנדבת במרכז רון ורדי.
אוהבת לאפות וקונדיטוריה בכלל.
מתחזקת את הדגמים המדעיים.
עוזרת לתלמידים בקורס "איך בונים את זה", ובקורסים אחרים בצרכים טכניים.
מה חושבים עלינו התלמידים
כיף לצאת פעם בשבוע מבית הספר הרגיל וללמוד דברים מאתגרים יותר ולפגוש חברים חדשים הזהים לי ביכולת
עידו שכבה ה'.
אני אוהב להגיע למרכז הזה מהמון סיבות: המורים פה נחמדים יותר מבבית הספר הרגיל, השיעורים מדהימים והחברים הטובים
שוני שכבה ה' מחוננים.
זו מסגרת שאני באמת לומדת בה דברים שלא ידעתי, בהתחלה הם מאוד מאתגרים ולפעמים קצת קשה ולאחר מכן אני יכולה להרחיב ולהעמיק את הלמידה בנושא.
שירה שכבה ה'
רון ורדי זה המקום שבו אני נהנית ללמוד דברים חדשים ומכירה חברים. מקום שאני מאוד אוהבת להיות בו, אני לומדת נושאים שלא לומדים בבית הספר.
מאי שכבה ד' מחוננים.