מדעי הטבע

אליענה אלמוג

מורה ומדריכה במרכז רון ורדי מאז שנת 2000. מלמדת מדעים, בעיקר ביולוגיה ונגזרותיה, כמו כן מלמדת כתיבה יוצרת, ומלווה כמעטפת חברתית רגשית את שכבות ג' וגילוי דעת. מתמחה בעבודה עם ילדות ונערות מחוננות, מפיקה מדי שנה את תחרות הכתיבה העירונית "במה ראשונה".
בעלת תואר ראשון במדעי בעלי חיים ותואר שני באפידמיולוגיה גנטית. כמו כן בעלת תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית קלינית. מטפלת בנשים ונערות בקליניקה פרטית ובמכון פסיכותרפיה המיועד לנשים. מנחה קבוצות הכנה לעולם העבודה ושיקום תעסוקתי לנשים חד הוריות מובטלות ולנשים נפגעות אלימות, כמו כן מנחה קבוצות דיאלוג לישראלים ופלסטינים. עוסקת בכתיבה ובהוראת כתיבה. ספרה "מבט חטוף של הנצחי" יצא בשנת 2014 וזכה בשני פרסים מטעם משרד התרבות. עובדת מזה כ 15 שנה עם ילדים מחוננים ומצטיינים בהוראה ופיתוח תכניות לימוד בתחומים מדעיים כמו גם בתחומי מדעי הרוח והחברה.

ערן אסקרי

מורה למדעים בשכבה ג', ו- ו' ובתכנית גילוי דעת (כיתות ז'-ט'). רכז תכנית המצטיינים. ומרכז את כל נושא הדגמים המדעיים בביה"ס.
אחרי התואר הראשון, החלטתי שאני רוצה לעסוק בחינוך והוראה ולאחר שנתיים במסגרות הפורמליות כמורה למדעים הגעתי לבי"ס רון ורדי. ב- 9 השנים האחרונות אני עוסק בהוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים, בבי"ס רון ורדי ו"בתכנית אמירים" בבי"ס ברחובות. אני בונה ומעביר קורסים בתחומים מדעיים, מנחה תלמידים בביצוע פרויקטים מדעיים ועוסק גם בהנחיית מורים. ב- 5 השנים האחרונות אני מתאמן בטאי צ'י ומאמן בעצמי. אני בעל תואר ראשון בביולוגיה ותואר שני בהוראה המדעים ובעל תעודת הוראה ורישיון הוראה, כולם מהאוניברסיטה העברית. מאמין באנשים וחינוך זה המקצוע שבחרתי אבל גם דרך חיים.

תום גל

רכז שכבה ד' ומורה למדעים, לקוסמות ולמחשבה ביקורתית בשכבות ג', ד', ו' וגילוי דעת.
נולדתי בשנת 1974 בירושלים, וגדלתי בה. כיום אני תושב גבעתיים, נשוי לעידית ואב לאיתמר. אני בוגר התוכנית הבין-תחומית לתלמידים מצטיינים על שם עדי-לאוטמן, של אוניברסיטת תל-אביב. עוסק בחינוך ובהוראת מחוננים כבר יותר מעשר שנים. צייר ופילוסוף.
אני מלמד בבית-הספר למחוננים ע"ש רון ורדי מאז 1997. אני רכז של כיתות ד' מחוננים, ומלמד גם בשכבה ג', ו' ובגילוי דעת. בין הקורסים שאני מלמד: מדעים, מתמטיקה, קוסמות ואשליות קוגניטיביות.
השקפת העולם החינוכית שלי על רגל אחת: כילד לא אהבתי ללכת לבית-הספר, יחד עם זאת, מאז שאני זוכר את עצמי אהבתי ללמוד וליצור. אני מאמין שלמידה היא דחף טבעי שנמצא כמעט בכל אורגניזם חי, ושהתפקיד של מורים אינו להשתלט על הדחף הזה ולמשמע אותו, אלא בעיקר לאפשר מימוש חופשי ועצמאי שלו. בחזון שלי בית-ספר הוא בעיקר מקום לקהילה לומדת, ומקום שמשרה חדוות למידה וביטחון.

יעל חסין

מורה למדעים במרכז רון ורדי בשכבות ג', ה' ו-ו'. בכתות ג' אני מלמדת את הקורס השנתי "חלונות למדע", בכתות ה' אני מלמדת "אבולוציה" ו"גנטיקה" ובכיתות ו' את הקורס "מדע בצלחת".
אני אמא לשני בנים, גרה מילדותי במושב רמות מאיר. מלמדת מדעים במרכזי מחוננים שונים. בעלת תואר ראשון במדעי הצמח – במגמות גנטיקה והשבחה, וגידולי שדה וירקות בעלת תואר שני בביולוגיה מולקולרית. בנוסף עסקתי בהדרכת נוער, הדרכת טיולים ובעריכת לשון.

נאוה עוגן

מלמדת קורס "לוגיבריין" בשכבות ג', ד' ו-ו'. מלווה כיתה בשכבה ד'.
* הגעתי לתחום החינוך מהתחום הטכני והניהולי. במסגרת שירותי הצבאי וצבא הקבע שלאחריו, עבדתי כחשמלאית על מטוסי קרב.
* בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בהוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים.
* בשידה ליד מיטתי מונחים מחברת ועט לכתיבת רעיונות יצירתיים שעולים קצת לפני השינה.
* שומרת על כושר בחדר הכושר, פריקית של פילאטיס וזומבה
* אוהבת את העיר אולם, מעדיפה את המושב.

גלעד פטרנקר

מורה למדעים, מלמד קורס "הכדור הכחול" במסגרת תכנית "גילוי דעת", מלמד לגרוס מינרלים בשיניים, לנסח תיאוריות על יצירת מערכות שמש, לקרוא סלעים, ובעזרת כל אלו ועוד- לנסות להבין קצת יותר על מה שקורה מסביבנו בכדור הארץ.
בעל תואר שני בגיאולוגיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, מדריך ומורה למדעי החלל ומדעי כדור הארץ במשך כ-10 שנים. גר בירושלים, מלמד במרכזים ובתי ספר שונים באזור המרכז.

מדעי הרוח והחברה

תום גל

רכז שכבה ד' ומורה למדעים, לקוסמות ולמחשבה ביקורתית בשכבות ג', ד', ו' וגילוי דעת.
נולדתי בשנת 1974 בירושלים, וגדלתי בה. כיום אני תושב גבעתיים, נשוי לעידית ואב לאיתמר. אני בוגר התוכנית הבין-תחומית לתלמידים מצטיינים על שם עדי-לאוטמן, של אוניברסיטת תל-אביב. עוסק בחינוך ובהוראת מחוננים כבר יותר מעשר שנים. צייר ופילוסוף.
אני מלמד בבית-הספר למחוננים ע"ש רון ורדי מאז 1997. אני רכז של כיתות ד' מחוננים, ומלמד גם בשכבה ג', ו' ובגילוי דעת. בין הקורסים שאני מלמד: מדעים, מתמטיקה, קוסמות ואשליות קוגניטיביות.
השקפת העולם החינוכית שלי על רגל אחת: כילד לא אהבתי ללכת לבית-הספר, יחד עם זאת, מאז שאני זוכר את עצמי אהבתי ללמוד וליצור. אני מאמין שלמידה היא דחף טבעי שנמצא כמעט בכל אורגניזם חי, ושהתפקיד של מורים אינו להשתלט על הדחף הזה ולמשמע אותו, אלא בעיקר לאפשר מימוש חופשי ועצמאי שלו. בחזון שלי בית-ספר הוא בעיקר מקום לקהילה לומדת, ומקום שמשרה חדוות למידה וביטחון.

שני דיאמנט

מעטפת חברתית-רגשית של שכבות ד' ו-ה', מלמדת קורס "חברה ותקשורת" בשכבה ה'
פסיכולוגית בהתמחות חינוכית, עובדת עם ילדים, הורים וצוותים חינוכיים ומנחה קבוצות טיפוליות לפיתוח מיומנויות חברתיות. בוגרת תואר ראשון בחינוך ופסיכולוגיה ממכללת תל חי ותואר שני בפסיכולוגיה חינוכית מאוניברסיטת באר שבע. מאוד אוהבת לטייל ובמיוחד להכיר אנשים חדשים, לכן נדדתי הרבה בארץ ובעולם והספקתי לגור בכל קצוות הארץ, מקיבוץ בצפון ועד באר שבע בדרום.

זיוה ויילר

מלמדת בלשנות בשכבה ה' וקורס "בלשן-פטנז", המשלב בין מדע בדיוני ובלשנות, במסגרת "גילוי דעת".
אני מלמדת תלמידים מחוננים כי הכיוונים שאליהם הם ייקחו כל נושא תמיד מפתיעים ומאתגרים אותי. אני עובדת עם בלשנות ופנטזיה כי אני מתעניינת בבני אדם ואילו שני התחומים שדרכם נוח לי לחפש את האדם. אני אמא לשלוש בנות וסבתא לשני נכדים.

טלי לקס-צור

מלמדת את (ולומדת עם) תלמידי שכבה ו' על הקשר שבין תקשורת למציאות

1. כבוגרת כיתת מחוננים, אני מכירה גם את הצד השני של המתרס
2 לפני שהגעתי לתחום החינוך הייתי פרסומאית
3 התזה שלי עסקה, בין השאר, במיקומה של הטלוויזיה בדינמיקה המשפחתית
4 לתקופה קצרה יצרתי תשבצי שחור ופתור עבור מגזינים שונים ברחבי העולם
5 בגיל 30 למדתי לנגן על נבל

רן קידר

מלמד במרכז מ2008. כיום אני מרכז את שכבות ה' ו-ו', מלמד אמנות בכיתות ג', ד' ו-ו' ומלמד פילוסופיה של המוסר בכיתות ה'. בין השאר, אפיינתי, הקמתי ואני עורך את האתר של מרכז רון ורדי.

נולדתי בלונדון, גדלתי ברחובות, בדאלאס, בלונג איילנד והמשכתי לגדול בת"א ובירושלים ובברלין ואז שוב בת"א. משתדל להיות ריאליסט אבל האידיאליסט שבי עוד לא לגמרי וויתר. לציור נחשפתי בשלהי שירותי הצבאי, ומאז הוא חלק יומיומי מחיי. תולעת ספרים בעברי, אוהד כדורגל מושבע בהווה. משתדל לשמוע לפחות שני אלבומי מוזיקה חדשים בשבוע ומזה שנתיים אני גנן חובב.
למרות שלא חשבתי שאעסוק בזה לעולם, התחלתי ללמד לפני כ-9 שנים ואני נהנה מהעבודה/משימה המאתגרת הזאת ומוצא שהיא אחד העיסוקים המפתחים ביותר שאדם יכול לעשות.

אמנות

אליענה אלמוג

מורה ומדריכה במרכז רון ורדי מאז שנת 2000. מלמדת מדעים, בעיקר ביולוגיה ונגזרותיה, כמו כן מלמדת כתיבה יוצרת, ומלווה כמעטפת חברתית רגשית את שכבות ג' וגילוי דעת. מתמחה בעבודה עם ילדות ונערות מחוננות, מפיקה מדי שנה את תחרות הכתיבה העירונית "במה ראשונה".
בעלת תואר ראשון במדעי בעלי חיים ותואר שני באפידמיולוגיה גנטית. כמו כן בעלת תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית קלינית. מטפלת בנשים ונערות בקליניקה פרטית ובמכון פסיכותרפיה המיועד לנשים. מנחה קבוצות הכנה לעולם העבודה ושיקום תעסוקתי לנשים חד הוריות מובטלות ולנשים נפגעות אלימות, כמו כן מנחה קבוצות דיאלוג לישראלים ופלסטינים. עוסקת בכתיבה ובהוראת כתיבה. ספרה "מבט חטוף של הנצחי" יצא בשנת 2014 וזכה בשני פרסים מטעם משרד התרבות. עובדת מזה כ 15 שנה עם ילדים מחוננים ומצטיינים בהוראה ופיתוח תכניות לימוד בתחומים מדעיים כמו גם בתחומי מדעי הרוח והחברה.

עומר בקרמן

דרכי במשפחת רון ורדי החלה בשנת 2006. במהלך השנים מילאתי תפקידים רבים ומגוונים. כיום אני מרכז את תוכנית החטיבה "גילוי דעת", תוך פיתוח מתמיד של תהליכי ההוראה וחוויות הלמידה.

כמו כן אני מלמד ומלווה כיתות בשכבות ד' ו-ו'.

כמנחה קורסים אני עוסק בתחום העצמה בהבעה והיצירה בצילום, וידאו, כתיבה, אמנות פלסטית ועוד.

בעל תואר ראשון בצילום מהאקדמיה 'בצלאל'. תואר שני בטיפול רגשי בהבעה ויצירה ובהנחיית קבוצות מאונ' חיפה. בעל קליניקה פרטית לטיפול רגשי וכן מנחה קבוצות טיפוליות במסגרות בריאות נפש ונוספות. מנחה סדנאות לליווי הפן הרגשי-פדגוגי של צוותי הוראה למחוננים.

שלומית גופר

מלמדת זו השנה השנייה קורס אומונת פלסטית בשכבות ה' ו'.
מלמדת אומנות בשכבת ג׳ ועיצוב מוצר בשכבה ה׳.

לירן טוכמן

לירן טוכמן
מלמדת בגילוי דעת קורס באדריכלות בשיתוף עם מעבדות "פאבלאב" לייצור דיגיטלי

אלכס טיסדייל

מורה לאמנות, מלמדת קורס "יוצרים עולם" בשכבה ה' ווקורסי אמנות פלסטית ובובנאות בתכנית "גילוי דעת". מלמדת במרכז מעל 10 שנים שבמהלכן יצא לי ללמד את כל שכבות הגילאים, לרכז ולבנות תוכניות לקורסים ופעילויות שונות.
נולדתי בירושלים. בהמשך ללימודים בבצלאל ובבית הספר לתיאטרון חזותי הבנתי ש"הכול אפשרי והרשות נתונה" ונסעתי לכמה שנים לטייל וללמוד בעולם. בין השאר למדתי גילוף מסורתי ביפן, פיסול באבן ויוגה בהודו , בישול בסרי לנקה, וליבוד בסקוטלנד. כיום בעיקר מציירת צורפת ומלמדת. חסידת DIY שיפוץ ומחזור, אוהבת לפענח להמציא ולשכלל רעיונות חומרים וטכניקות שונות, מקבלת השראה מקולנוע, מוזיקה, ספרים ותלמידים. עובדת מזה כ 11 שנה עם ילדים מחוננים ומצטיינים בהוראה ופיתוח תכניות לימוד בתחומי האמנות. מגדלת עם בן זוגי את נעמי בת השש, שבעה חתולים וגינה.

מורן לקס-כרמי

מורה ובמאית תיאטרון ורכזת שכבת ג' מחוננים, מלמדת כיתות ג' ד' וגילוי דעת.
בעלת B.A בחוג לאמנות התיאטרון באוניברסיטת ת"א, תעודת הוראה למקצוע התיאטרון באוניברסיטת ת"א וכיום לומדת לתואר שני בחינוך. מייסדת תיאטרון בשות"ף ובמאית קבוצות תיאטרון לילדים ונוער.

רן קידר

מלמד במרכז מ2008. כיום אני מרכז את שכבות ה' ו-ו', מלמד אמנות בכיתות ג', ד' ו-ו' ומלמד פילוסופיה של המוסר בכיתות ה'. בין השאר, אפיינתי, הקמתי ואני עורך את האתר של מרכז רון ורדי.

נולדתי בלונדון, גדלתי ברחובות, בדאלאס, בלונג איילנד והמשכתי לגדול בת"א ובירושלים ובברלין ואז שוב בת"א. משתדל להיות ריאליסט אבל האידיאליסט שבי עוד לא לגמרי וויתר. לציור נחשפתי בשלהי שירותי הצבאי, ומאז הוא חלק יומיומי מחיי. תולעת ספרים בעברי, אוהד כדורגל מושבע בהווה. משתדל לשמוע לפחות שני אלבומי מוזיקה חדשים בשבוע ומזה שנתיים אני גנן חובב.
למרות שלא חשבתי שאעסוק בזה לעולם, התחלתי ללמד לפני כ-9 שנים ואני נהנה מהעבודה/משימה המאתגרת הזאת ומוצא שהיא אחד העיסוקים המפתחים ביותר שאדם יכול לעשות.

עמיר קליגר

מלמד קורס כתיבה יוצרת בפרוזה, מנחה קבוצת בנים סביב השאלה "מהי המשמעות של להיות בן?"

נולד בישראל ב1979. במאי, כותב ומעצב לתיאטרון ולקולנוע, כותב טקסטים אוצרותיים לתערוכות אומנות וליצירות מחול, מורה לכתיבה יוצרת.
החל משנת 2014 חבר הועדה האומנותית, דרמטורג הבית ובמאי בתיאטרון חיפה.
זכה פעמיים במענק כתיבה לתסריט באורך מלא מטעם קרן הקולנוע הישראלי.
תסריט שכתב זכה בחממת התסריטים הבינלאומית ירושלים 2013.
ביו עבודותיו לתיאטרון: "4.48 פסיכוזה" (בימוי. תיאטרון חיפה) "נוף ילדות" (בימוי ועיצוב. סטודיו ניסן נתיב תל אביב), "וויצק" (בימוי ועיצוב. תיאטרון המעבדה בירושלים, זוכה מענק הצטיינות לבמאי צעיר מטעם קרן אמריקה ישראל, נבחר לאחד משבעת האמנים המבטיחים לשנת 2004 מטעם מוסף התרבות של ידיעות אחרונות), "שיחות לילה" (כתיבה, בימוי ועיצוב. תיאטרון תמונע), "התבוננות" (כתיבה ובימוי. פסטיבל עכו לתיאטרון 98, ההצגה זכתה בציון לשבח ובפרס עיצוב התאורה), "פסיעות" ו"אותה הפעם" (בימוי ועיצוב. פסטיבל עכו לתיאטרון 97 ותיאטרון צוותא), "הילד חולם" מאת חנוך לוין (בימוי ועיצוב. מגמת התיאטרון של תיכון עירוני א' לאומנויות ת"א, ההצגה הוזמנה להופיע בתיאטרון תמונע ובאנסמבל תיאטרון הרצלייה).
בשנת 2002 הוזמן על ידי הבמאי האמריקאי רוברט ווילסון ללוות את תהליך החזרות על יצירתו החדשה לתיאטרון הלאומי בפראג, והיה אחד מבין שלושים אמנים הנבחרים להשתתף בתוכנית היוצרים הבינלאומית במרכז
Watermill Center ניו יורק.
טקסטים שכתב ליוו את תערוכות הצילום והעבודות המחול "ארכיון" ביריד צבע טרי 5, "
yesterday's sun" בגלריה שלוש, "לוחמים בשתיקה"Holland dance festival , "שש שנים מאוחר יותר" פסטיבל ישראל, "keepers of the light" בגלריה דביר, "סינדרום ירושלים" בגלריה סדנאות האמנים.
לימד כתיבה יוצרת במגוון מוסדות, בהם מכון ויצמן למדע, מנוע חיפוש, תוכנית למרחב למצוינות וקידום חברתי, בתי הספר לתלמידים מחוננים של משרד החינוך.
שירים פרי עטו התפרסמו בכתב העת "עיתון 77".

רויטל דקל

במרכז רון ורדי למחוננים אני מעבירה קורס צילום ומולטימדיה, המקנה לתלמידים מיומנות בצילום ואף לוקח את הצילום צעד אחד קדימה ומחבר אותו למידיות השונות: ויזואליות, גרפיות וקוליות. לימודים אילו  נחשבים  כיום לקישורי חיים בסיסיים ונחוצים.
רויטל דקל, צלמת, יוצרת פעילה, מרצה לצילום. בעלת ניסיון רב שנים בהוראת הצילום למבוגרים, נוער וילדים. ייסדה וניהלה את בית הספר לצילום “חשיפה כפולה” ברחובות. מרצה בקורסים וסדנאות  לצילום במסגרות ציבוריות (חטיבות ביניים, בתי ספר יסודיים, בתי ספר מקצועיים)  ומסגרות פרטיות בכל הארץ וכן בקורסים וסדנאות לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, בניהן: ילדים מחוננים ( “פרויקט חכמולוג” של  עיריית הוד השרון, מכון רון ורדי לטיפוח תלמידים מחוננים ומצטיינים), מגזר דתי\ חרדי (“מכללת כיתת אמן” , “קורסי איכות במדיה”  מכללת "פרוג” ) . נוער בסיכון (עמותת “בת עמי”, עמותת “עלם”, עמותת על”ה), בוגרת המגמה לצילום  של ביה”ס לאמנות “קאמרה אובסקורה”.

האתר שלי: www.photographytouch.com

טל עמליה סיקסיק

מלמדת כיתות ד' עיצוב בסיסי בקורס "איך עיצוב נולד?"  נבחר רעיון המפציע במוחנו הקודח ויחד נתכנ ונעצב עד למוצר המוגמר.
אדריכלית ומעצבת תפאורות, בוגרת המחלקה לארכיטקטורה באקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל בירושלים. בוגרת קורסים בעיצוב פנים מאוניברסיטת ANAHUAC במקסיקו סיטי, צילום ואנימציה ממוחשבת. אוהבת לתכנן ולבנות, לפרק דברים ולראות כיצד עובדים, משפצת רהיטים בשעות הפנאי ובכלל חובבת עבודת כפיים ושימשובים. בעלת נסיון רב בהדרכת ילדים ונוער בקורסי אדריכלות ועיצוב במסגרות למחוננים ומצטיינים.

טכנולוגיה

מיטל דומב

מורה לרובוטיקה שכבות ד',ה' ו-"גילוי דעת"
אני מלמדת מזה 6 במרכז רון ורדי. התחלתי את דרכי בתחום הרובוטיקה עוד כתלמידה וכיום אני מנחה קבוצות רובוטיקה בתחרויות ארציות ובינלאומיות. בזמני הפנוי אני חובבת מוזיקה, מנגנת על גיטרה ושוחה.

גלעד שמיר

מורה לפיתוח תוכנה, אפליקציות ומשחקי מחשב בשכבה ו'. מפתח שיטת לימוד המאפשרת לכל תלמיד להתקדם בקצב שלו בתוך למידה קבוצתית. מחבר ספרי לימוד אלקטרוניים.
מאמין שבכל יום ביכולתינו ללמוד משהו חדש שייקח אותנו עוד צעד קדימה. אוהב תוכנה והוראה. משפט אהוב שנתקלתי בו לאחרונה: להיות גיבור על מודרני זה להיות תוכניתן כי יש לך הכח לעשות הכל.
תואר שני במנהל עסקים וראשון במדעי המחשב. איש תוכנה בתעשיית ההיטק וחובב ספורט.

יעל שריון

מלמדת קורס "פיתוח משחקי מחשב" בשכבה ד'
מהנדסת תוכנה ובעלת ניסיון רב בתעשיית ההיי-טק. בעלת תעודת הוראה. בשנים האחרונות עוסקת בפיתוח מערכי שיעור והדרכה בפועל לחוגי העשרה בתחום יישומי מחשב ופיתוח משחקי מחשב, המשלבים הקניית ידע ,עבודה עצמית ויצירתיות.